Sunday, November 22, 2009

Intai diri



RAYUAN HAMBA :

Ku rebahkan keakuan yang terpaksi
Meredakan kekalutan dalam diri
Tuhan ganjarkan upaya
Untukku menyusuri jalanMu
Agar tak tersasar haluan kiblatku


Oh Tuhan
Ku dambakan kasih Mu
Rahmatilah hidupku
Hamparkan cintaMu buatku,


Oh Tuhan
Ku rindukan sayang Mu
Redhailah diriku
Di situ letaknya syurgaku,


Oh Tuhan
Hanya Dikau tempatku mengadu
Dengarkanlah sendu rayuku
Tiada aku tanpaMu oh Tuhan
Berkati hidupku di dunia dan akhirat

Siapalah diriku
Dihadapan KudratMu
Insan yang tidak berdaya


Oh Tuhan

Ku pohonkan dari Mu
Perkenankan doaku
Ampunilah dosa hambaMu
oh Tuhan

Hingga sampai waktuku berundur
Kesaksian tetap dijunjung
Hidup mati kernaMu oh Tuhan
Limpahan maghfirah yang amat ku harapkan

nukilan, lirik lagu- firdaus



BINGKISAN HATIKU:


Ya Allah..

Janganlah engkau bebankanku dengan bebanan yang berat,

Yang aku tidak ada upaya untukku menangungnya,

Ya Allah..

Berikanlah aku kekuatan,dalam menempuh segalanya,

Ya Allah..

Aku sandarkan segala harapanku padamu,

Aku pasrah dengan segala ketentuanmu,

Ku tahu tiap-tiap ketentuanmu pasti terselitnya pelbagai hikmah.

Ya Allah..

Berikanlah aku ketenangan, kesabaran, kejayaan, kebahagiaan,

Janganlah kau batasi kasih dan cintamu untuku ya Allah.

Biarlah ketakwaan, keimanan, kecintaanku pada yang berhak

Yang akan menghiasi setiap langkah perjalanan hidupku.

Diperbatasan waktuku mengimbau kembali setiap detik rasa hambarku padamu,

Akan kukikis segala yang tidak terindah di mata pandanganmu terhadapku ya Allah,

Hilang lenyap bersemadi lantaran tulus kasihmu dalam menerima sisa taubatku.

" Ya Allah, ya tuhanku terangilah hatiku dengan hidayahmu,

Ya Allah, ya tuhanku tetapkanlah hatiku dengan ketaatan kepadamu"

Agar aku diterima menjadi tetamu solehahmu di dunia baqa nanti.

AMIN..




No comments:

Post a Comment