Friday, February 5, 2010

Kembaliku dari sepi..

Lantaran masa yang berlalu, membawa diri terfikir sejenak, masih lagi ada ruang untuk diri meneroka blog yang agak sepi tapi berpenghuni. Berbesar hatiku dikala masih ada lagi sekelumit insan yang ingin membaca ruangan ceritera, sentuhan kata-kata. Ku berdiri lagi disini dalam meneruskan dan menambahkan lagi sentuhan dari buah fikiranku bertemankan rujukan ku untuk kutatapkan kedalam mata-mata yang cinta akan ilmu ALLAH.

Kembali untuk tika ini juga, bagai tiada rasa,untuk bersenda, alamiku pada suasana,mengimbau tika ALLAH bagi kenikmatan, kesyukuran yang kuucapkan dengan tadahan doa kesabaran, seiring doa ayah dan ibu,rakan-rakan seperjuangan, teman-teman senda bergurau. Moga doa kalian bersama denganku selalu.
Terpana sejenak, mengimbas kembali detik-detik saat getar ku melangsaikan ujian peperiksaan ku tempoh hari yang lepas, mengingatkan aku tentang redha dan kesabaran yang ALLAH berikan kepadaku, amat besar nilai dan nikmatnya serta doa dan tawakal kepada ALLAH yang tidak putus-putus.



Firman ALLAH yang bermaksud:
“ Janganlah engkau berputus asa dari rahmat ALLAH. Sesunguhnya tiada berputus asa dari rahmat ALLAH melainkan kaum yang kafir ‘

(Surah Yusuf :12)

Firman ALLAH yang lain, bermaksud:

“Dan mintalah pertolongan kepada ALLAH dengan jalan sabar dan mengerjakan solat; dan sesungguhnya sembahyang itu amatlah berat kecuali kepada orang-orang yang khusyuk ”

(Surah Al Baqarah:45)




Sabar serta redha dengan segalanya, rahmat dan nikmat ALLAH yang tidak putus-putus kepada kita, memberi erti tulus kasih ALLAH kepada hamba-hambanya yang sentiasa ingat kepadanya. Tanda ALLAH sayang akan diri kita, akan diberinya ujian, serta ia senantiasa mengingatkan kita agar jangan alpa dengan dunia, jauh dari segala kebatilan, kemaksiatan dan kemungkaran.



* (halaqah zikir, kita bernadi seiring ketenangan yang dikecapi.)”

No comments:

Post a Comment